Blogs laten schrijven?
Blogs zijn een ideale manier om je doelgroep te bereiken en meer relevant verkeer naar je website te genereren.
Met blogs deel je jouw kennis met je doelgroep en laat je zien dat jij de autoriteit bent in je vakgebied.
Wil je blogs laten schrijven waarmee je hoger in Google komt en jouw doelgroep aantrekt? Wil je tijd besparen of is schrijven niet helemaal jouw ding?
Dan kun je SEO blogs laten schrijven door een specialist.
Waarom blogs laten schrijven?
Blogs laten schrijven werkt! Heb je zelf niet de tijd om actief te blogs te schrijven of heb je geen vlotte pen? Dan kun je het bloggen prima uitbesteden aan een specialist.
Ik help ondernemers, bedrijven en organisaties om meer zichtbaarheid, website bezoekers en conversies te krijgen door het schrijven van aantrekkelijke en overtuigende blog artikelen. Als SEO copywriter verdiep ik mij in jouw bedrijf, markt en doelgroep. Dit zorgt voor blogs die perfect aansluiten.
Waarom blogs laten schrijven door een SEO specialist?
- Ruime ervaring met het schrijven van SEO geoptimaliseerde teksten en blogs
- Ik doe uitgebreid naar zoekwoorden, je website en je markt
- Je bereikt je doelgroep in alle fasen van de customer journey
- Je online autoriteit groeit
- Goedkoper dan adverteren
- Je krijgt meer organisch verkeer uit Google
Waarom is zakelijk bloggen onmisbaar in je marketingstrategie?
Bloggen is een belangrijk onderdeel van een volledige marketingstrategie. Waar je diensten pagina’s en productpagina’s vooral inspelen op de fase waar je klant moet converteren, kun je met blogs erg goed inspelen op de fases vóór de conversie.
Door blogs te laten schrijven kun je inspelen op je doelgroep die nog op zoek is naar informatieve content, inspiratie of nog aan het vergelijken is tussen merken of aanbieders. Met bloggen zorg je dus dat je jouw doelgroep op elke fase in zijn zoektocht voorziet van waardevolle informatie. In alle fasen komt dus jouw naam boven in de zoekresultaten.
Wat bereik je nóg meer door te bloggen?
- Je vergroot je online zichtbaarheid
- Je bereikt je doelgroep al vroeg in de customer journey
- Je vergroot je online autoriteit
- Ontvang meer leads, klanten, verkopen
- Je krijgt meer naamsbekendheid
Voorbeelden
Storing zonnepanelen - Wat te doen?
Focus zoekwoord:
Storing zonnepanelen
Zoekvolume: 170
Behaalde positie: 1
Dit onderwerp is zeer relevant voor de klant én zijn doelgroep. Het sluit precies aan bij de dienstverlening.
Trekt een sedumdak muggen aan?
Focus zoekwoord:
Sedumdak muggen
Zoekvolume: 140
Behaalde positie: 2
Informatief artikel die een vraag beantwoord in de aanloop naar de aankoop van een sedumdak.
Werkwijze
We starten met een kennismaking. Hier leer ik jouw bedrijf kennen en bespreken we samen de markt, je doelgroep en je wensen. Welke onderwerpen zijn voor jouw belangrijk en wie zijn je concurrenten. Afhankelijk van je wensen en budget bepalen we hoeveel blogs er per maand moeten worden geschreven.
Met de informatie uit onze kennismaking onderzoek ik de concurrentie, relevante zoekwoorden en onderwerpen voor blogartikelen. Hiervoor gebruik ik o.a. mijn SEO tools en Google Search Console.
Ik kijk ook grondig naar de concurrentie. Het kan zijn dat sommige onderwerpen al zo uitvoerig door concurrenten zijn beschreven dat de kans dat je er nog op gaat scoren klein is.
Dit onderzoek vormt de basis voor de onderwerpen waarover ik blogartikelen ga schrijven.
De contentplanning kun je zien als een lijst van onderwerpen waarvan ik denk dat ze kansrijk zijn voor jouw website. Deze lopen we samen door. Daarna stel ik een blogkalender op voor de komende zes maanden. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Nu kan ik aan de slag met het schrijven van de blogs. Elke maand schrijf ik het afgesproken aantal artikelen over de afgesproken onderwerpen. Ik schrijf eerst een outline die ik met je deel. Je kunt dan nog aangeven of de opzet van het artikel goed is. Vervolgens schrijf ik een artikel van 500 tot 800 woorden.
Deze deel ik met je zodat je het nog van feedback kunt voorzien. Ik verwerk eventuele punten en zorg dat het artikel geoptimaliseerd is voor SEO. Indien afgesproken plaats ik de artikelen inclusief twee rechtenvrije afbeeldingen op je website en meet de voortgang en resultaten.
Na zes maanden nemen we samen de resultaten en voortgang door.
Kosten blogs laten schrijven
Elke maand blogs laten schrijven? Ik maak het je makkelijk met onderstaande blog pakketten, zo weet je precies waar je aan toe bent. Niet wat je zoekt? Natuurlijk kun je mij ook inschakelen voor losse blogs of een pakket naar jouw wens. Neem contact op om de details te bespreken.
LIGHT
1 blog per maand
- 1 blogartikel per maand
- 500 tot 800 woorden per blog
- Incl SEO (zoekmachineoptimalisatie)
- Incl. 2 rechtenvrije afbeeldingen
- Incl. publicatie op je website
- Incl. correctieronde en check
BASIC
2 blogs per maand
- 2 blogartikelen per maand
- 500 tot 800 woorden per blog
- Incl SEO (zoekmachineoptimalisatie)
- Incl. 2 rechtenvrije afbeeldingen
- Incl. publicatie op je website
- Incl. correctieronde en check
PRO
4 blogs per maand
- 4 blogartikelen per maand
- 500 tot 800 woorden per blog
- Incl SEO (zoekmachineoptimalisatie)
- Incl. 2 rechtenvrije afbeeldingen
- Incl. publicatie op je website
- Incl. correctieronde en check
Alle blogpakketten zijn exclusief btw en opstartkosten. Onder de opstartkosten vallen de kick-off, zoekwoord- en concurrentieonderzoek, opstellen contentkalender en het inrichten van mijn SEO tools voor een periode van minimaal zes maanden.
Bloggen uitbesteden
Waarom zou je het schrijven van blogartikelen uitbesteden aan iemand die niet werkzaam is in jouw branche? Zelf ben je natuurlijk volledig op de hoogte van alle ontwikkelingen en informatie over je branche en je bedrijf.
Allereerst omdat bloggen veel tijd kost. Tijd die je zelf veel liever besteed aan het runnen van je bedrijf of de andere marketingtaken die op je bordje liggen. Daarnaast is het schrijven van aantrekkelijk teksten niet voor iedereen weggelegd.
Het schrijven van goede blogartikelen is meer dan alleen schrijven. Een blogartikel moet namelijk ook wél gevonden worden door je doelgroep. Daarom is het onderzoek vooraf en de seo-optimalisatie van de tekst zo belangrijk.
Om deze reden laten veel organisaties hun blogs schrijven door een specialist. Ik weet wat er nodig is om een artikel hoog in Google te krijgen én hoe de juiste zoektermen te gebruiken waar jouw doelgroep op zoekt.
Natuurlijk schrijf ik er niet zomaar op los. We starten samen. Ik leer je bedrijf kennen, we bespreken samen de onderwerpen die belangrijk zijn. Ik combineer dus mijn kennis als seo-specialist en jouw input om blogartikelen te schrijven die het goed doen in Google en elke maand nieuwe bezoekers naar je website trekken.
Wil jij je zakelijke blogs laten schrijven door een specialist?
Wil jij professionele en overtuigende blogs door mij laten schrijven? Ik informeer je graag over de kosten en mogelijkheden. Plan een gratis kennismaking in of neem contact met mij op en ik stuur je zo snel mogelijk een reactie.
Werkwijze SEO Pakketten
Ik vertel je graag hoe ik te werk ga in een SEO traject en wat je in een traject kan verwachten.
Tijdens een kennismaking hoor ik graag wie je bent, wat je producten of diensten zijn, welke doelgroep je wilt bereiken, wie je concurrenten zijn en wat je doelen zijn. Ook stellen we KPI’s op zodat ik aan de slag kan met een SEO strategie.
Na onze kennismaking ga ik voor je aan de slag. Op basis van de intake, gegevens uit Google Analytics, Google Search Console en data uit mijn eigen SEO-tools stel ik een op maat gemaakte strategie op.
Deze strategie bestaat uit de volgende onderdelen:
- SEO-audit
- Website-techniek
- On-site content
- Backlinkprofiel
- Concurrentie-analyse
- Zoekwoordenonderzoek & advies
- Nul-meting posities zoekwoorden
- Strategie opstellen
- Planning voor de komende 6 maanden
De planning is een document met optimalisaties voor de komende zes maanden om jouw website beter vindbaar te maken en om je doelen te behalen.
Zodra we de SEO strategie hebben besproken maak ik een start met de implementatie van optimalisaties van je website. Dit zijn onder andere optimalisaties van je; website-techniek, bestaande content, optimalisatie van je homepage, aanmaken van landingspagina’s, linkstructuur, schrijven van nieuwe content etc.
Elke maand werk ik een vast aantal uren aan de vindbaarheid van jouw website. De optimalisaties deel ik in op basis van effort vs. impact. Ik begin dan ook met de optimalisaties met een lage effort en een hoge impact. Hierdoor is het mogelijk om al sneller resultaten te zien.
Elke maand ontvang je een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden, de behaalde resultaten en adviezen voor de volgende maand. Na drie of zes maanden plannen we een evaluatie in om de resultaten te bespreken. Dit heeft eerder doorgaans nog geen zin omdat de optimalisaties de tijd nodig hebben om te worden opgepikt door de zoekmachines.