Home » Over Niels Eric

Over Niels Eric

Freelance SEO Specialist uit Utrecht

"Als freelance seo specialist help ik organisaties met het verhogen van hun online vindbaarheid in zoekmachines door middel van SEO-advies, strategie & implementatie."

Het lijkt zo logisch om gevonden te worden in een zoekmachine zoals Google. Maar om écht goed gevonden te worden, daar is wel echt een gedegen strategie en werkwijze voor nodig.

Het vinden van die juiste invalshoek om daarmee op een slimme manier meer bezoekers van Google naar je website te brengen, dat geeft mij energie.

SEO is een samenspel van enerzijds de techniek van je website, je content en de autoriteit van je website en anderzijds het zoekgedrag van je doelgroep en het almaar veranderende speelveld (lees Google).

Wat mij dan ook echt een kick geeft is dat moment dat alles samenkomt. Een gedegen onderzoek, een heldere strategie, het doorvoeren van de optimalisaties en dan vervolgens de ranking in Google zien stijgen, en je bezoekersaantallen zien toenemen. Het mooiste is dan natuurlijk als die nummer 1 plek in Google ook nog wordt behaald!

 

Niels Eric SEO Specialist

Benieuwd naar jouw kansen in Google?

Neem contact met mij op, dan bekijken we de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

Mijn visie op SEO

SEO Specialist Utrecht Niels Eric Google Search Console

Het belang van SEO

Het belang van SEO wint steeds meer aan terrein bij organisaties. Een goed uitgevoerde SEO campagne kan prachtige resultaten opleveren voor je bedrijf.

In tegenstelling tot SEA, waar je per klik betaald, is SEO een aanpak die wat meer tijd nodig heeft. Je kan SEO zien als een sneeuwbaleffect. 

Vanaf het moment dat de bal begint te rollen, dan wordt hij langzaam aan steeds groter. SEO wordt ook wel genoemd als de marketingstrategie met de grootste return on investment. 

Daarom is zoekmachine optimalisatie een duurzame strategie. Waar betaalde advertenties gewoon stoppen als je de campagne uitzet, zorgt SEO voor een continue (groeiende)  stroom aan bezoekers.

SEO is geen druk op een magische knop

Zoekmachine optimalisatie is echter geen druk op een knop. Het vergt een zorgvuldig geplande strategie die niet alleen rekening houdt met je content, maar ook de techniek van je website, gebruiksvriendelijkheid van je site, je bedrijfsdoelstellingen en natuurlijk je doelgroep.

Ik optimaliseer je website dan ook in eerste instantie voor je doelgroep en niet voor Google. Maar wél volgens de richtlijnen van Google, en gelukkig wil Google ook dat jouw doelgroep een goede zoekervaring heeft.

Google heeft inmiddels ruim 200 factoren die belangrijk zijn voor het vindbaar zijn van je website. Deze kan je indelen in grofweg 3 onderdelen; Technische SEO, SEO content en Autoriteit.

Deze drie onderdelen vormen bij mij dan ook altijd de basis bij het opzetten van een SEO Strategie.

Lees meer over mijn werkwijze voor zoekmachine optimalisatie of wil je je seo uitbesteden aan een specialist?

SEO Factoren die een rol spelen om beter gevonden te worden in Google
Zoekmachines optimalisatie seo optimalisatie - seo specialist utrecht

Google. En die andere zoekmachines dan?

SEO is in principe niet alleen mogelijk voor Google. Er zijn natuurlijk ook nog andere zoekmachines waarvoor je kunt optimaliseren, zoals Bing, DuckDuckGo en Yahoo. Toch heeft Google de voorkeur.

In Nederland had Google in 2020 een marktaandeel van 94.3% onder zoekmachines, dat is enorm. Daarom loont het verreweg het meeste om je website te optimaliseren voor Google. Bovendien gelden veel van de factoren die voor Google meetellen, ook voor andere zoekmachines.

Google en SEO in 2023

Google past haar zoekalgoritmes best vaak aan. Jaarlijks vinden er enkele grote ‘core updates‘ plaats en dagelijks worden er kleinere updates gedaan. 

Je ziet nu dat de focus steeds meer op gebruikerservaring komt te liggen. Websites moeten dus zowel vragen beantwoorden, relevant zijn, en ontzettend gebruiksvriendelijk zijn.

Dat wil zeggen; de snelheid waarmee en de manier waarop een website laadt, zijn nu nog belangrijker geworden. En ook speelt de gebruiksvriendelijkheid op de pagina zelf een grotere rol en dan met name voor mobiele gebruikers.

Helpful content

Waardevolle en content die de gebruiker werkelijk helpt gaat een steeds belangrijkere rol spelen. Google weet content ontzettend goed te interpreteren. In 2022 is de helpful content update live gegaan, deze update is een doorlopend algoritme. Het leert dan ook continu door. Dus geen platte en saaie SEO teksten meer, maar waardevolle content voor je gebruiker.

SEO in 2021 wat kunnen we verwachten van zoekmachine optimalisatie voor Google

Laten we aan de slag gaan!

Start vandaag met groeien! Neem direct contact op.

Scroll naar top